COVID-19 hygiëne protocol


Voor de schoonheidsspecialiste gelden de volgende maatregelen:

Voor en na elke klant wordt de salon volledig gereinigd en ontsmet.
Tijdens de behandeling draagt de schoonheidspecialiste een mondkapje en spatbril, indien gewenst handschoenen. Tijdens de behandelingen zal de schoonheidsspecialiste vaak haar handen wassen en/of ontsmetten.
De schoonheidsspecialiste zorgt dagelijks dat de temperatuur bij haar is gemeten en zal bij verkoudheidsverschijnselen en/of koorts de afspraak verzetten. Dit geldt ook wanneer iemand binnen het huishouden verkoudheidsverschijnselen en/of koorts heeft.

Al het textiel wordt na elke klant verwijderd en verschoond.
Deze worden op een later moment op een hoge temperatuur gewassen.



Voor de klant gelden de volgende maatregelen:

Bij verkoudheidsverschijnselen en/of koorts de geplande afspraak zsm af te zeggen en/of te verzetten.
De avond vooraf aan de afspraak ontvangt u een herinneringsapp met vragen omtrent verkoudheidsverschijnselen, indien u deze op de dag van de afspraak alleen met NEE kan beantwoorden bent u welkom in de salon. Bij minimaal 1 antwoord met JA dient de afspraak te worden verzet.

Kom op de afgesproken tijd. Indien de schoonheidsspecialiste nog niet open doet, wacht dan geduldig af, het kan zijn dat zij nog bezig is met het reinigen en ontsmetten vanaf de salon tot aan de voordeur.

Bij aanvang wordt u geacht uw handen te wassen met desinfecterende handgel en te ontsmetten met alcohol. Indien gewenst liggen er handschoenen klaar voor u.
Er worden geen handen geschud, een glimlach volstaat.
Houdt bij binnenkomst voldoende afstand en raak zo min mogelijk aan, mits u voorzien bent van handschoenen.

Jassen dienen boven bij de salon opgehangen te worden. Ook schoenen en tassen gelieve mee te nemen naar de salon.

Kom het liefst met gemakkelijke kleding, zodat u direct plaats kan nemen in de behandelstoel.
Raak tijdens de behandeling niet uw gezicht aan.

Probeer wc bezoek te vermijden. Ga thuis nog even naar het toilet. Tijdens de behandeling komen afvalstoffen vrij, dus geen toilet bezoek kunnen we niet voorkomen. Natuurlijk mag u dan nog even gebruik maken van het toilet. Ook dan geldt, probeer zo min mogelijk aan te raken. Was nadien goed uw handen, gooi het handdoekje in de daarvoor bestemde mand die op het toilet staat. Ook het toilet zal na elk gebruik volledig gereinigd en ontsmet worden.

Na de behandelingen wordt u verzocht uw handen weer te reinigen met desinfecterende handgel en te ontsmetten met alcohol.

Probeer ook in de salon 1,5 meter afstand te handhaven. Wilt u product advies blijft u dan na behandeling nog even op de behandelstoel zitten.
Bij het maken van een afspraak dient de 1,5 meter maatregel in acht te worden genomen. Indien er meerdere afspraken gemaakt moeten worden, kan dit via WhatsApp, zodat er voor het reinigingen van de salon voldoende tijd overblijft.
U wordt dan ook verzocht niet langer te blijven dan nodig is.

Betaal gelieve contactloos via een factuur of betaalverzoek.


Behoort u tot de risicogroep, neem dan contact op, ik werk graag voor u met extra bescherming zoals handschoenen.

In de corona tijd wordt geacht zoveel mogelijk thuis te werken, dat geldt ook voor mijn gezin. Mijn man werkt de ene week thuis en de andere week gedeeltelijk op de zaak en onze zoon gaat vanaf 11 mei weer 2 dagen naar school.
Waar het normaal altijd heerlijk rustig in huis is, zal er nu wellicht meer geluiden in huis kunnen zijn. Ook hiervoor vraag ik u om begrip.
Daarnaast zal mijn gezin geen gebruik maken van het toilet beneden, zodat deze schoon en hygiënisch blijft voor de klant met hoge nood.

Overige mededelingen:
Om niet mijn prijzen te verhogen zal ik u, naast de factuur/betaalverzoek voor de behandeling die u heeft genoten, nog een betaalverzoek sturen. Het bedrag wordt hierbij opengelaten, met als vraag een bijdrage te doen voor de extra kosten die ik heb voor o.a. de extra beschermingsmiddelen, reinigingsmiddelen, extra wassen die gedraaid moeten worden en het nodige extra textiel dat aangeschaft is. Ik zal daar mijn volledige inkoop en gebruikerskosten vanaf halen en het resterende bedrag wil ik gaan doneren aan Pink Ribbon / kankerbestrijding.
De bijdrage via het 2e betaalverzoek is niet verplicht, maar wordt wel zeer gewaardeerd.
Ik hoop hiermee zelf uit de kosten te kunnen komen, indien dit niet het geval is, ben ik toch op termijn genoodzaakt om ook mijn prijzen te verhogen.

Zoals ik al eerder liet weten zal na elke behandeling al het textiel gewassen worden. Dus naast de gebruikelijke handdoeken, nu ook de stoelhoezen, dekentjes waarmee ik u lekker toe dek etc.
U begrijpt dat de wasmachine en wasdroger overuren zal gaan maken, ik kan nu helaas niet voorkomen dat de wasmachine of droger nog aanstaat als u bij mij voor een behandeling bent. Ik bied hierbij alvast mijn excuses aan mocht dit het geval zijn en hoop wederom op uw begrip.